Σχεδιασμός Διαδικτυακού Τόπου για τη Διαχείριση και Παρακολούθηση Ελεγκτικών Διαγωνισμάτων σε μαθήματα της 3ης Δημοτικού

Στην άσκηση αυτή θα πρέπει να σχεδιάσετε τον δικτυακό τόπο για την διεξαγωγή διαγωνισμάτων με βάση τις προδιαγραφές που σας δίνονται στη συνέχεια.

Επισκέπτης: Ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα να δει μόνο μια εισαγωγική σελίδα που θα περιγράφει την εφαρμογή και τις δυνατότητές της για εξουσιοδοτημένους χρήστες.

Οι επόμενες τρεις ομάδες χρηστών αντιπροσωπεύουν εγγεγραμμένους χρήστες και έχουν επαυξημένα δικαιώματα αφού συνδεθούν με την εφαρμογή.

Διαχειριστής: Ο διαχειριστής είναι υπεύθυνος για θέματα που αφορούν την σωστή λειτουργία του δικτυακού τόπου, όπως δημιουργία χρηστών, λειτουργίες σύνδεσης χρήστη, διαχείριση της βάσης και συντήρηση του συστήματος.

Εκπαιδευτικός: Το προφίλ χρήστη του κάθε εκπαιδευτικού καθορίζει σε ποια μαθήματα έχει δικαίωμα να προσθέτει διαγωνίσματα. Στις λειτουργίες που μπορεί να επιτελέσει περιλαμβάνεται η δημιουργία διαγωνισμάτων, η χειρονακτική διόρθωσή τους, ο καταχώρηση πρότυπων απαντήσεων (που στην περίπτωση απαντήσεων που δεν έχουν τη μορφή ελεύθερου κειμένου θα χρησιμοποιούνται και για την αυτόματη διόρθωσή τους) και η ανάρτηση λιστών αποτελεσμάτων.

Μαθητής: Ο μαθητής έχει δικαίωμα να επιλύσει τα διαγωνίσματα στο χρονικό περιθώριο που καθορίζεται για το συγκεκριμένο διαγώνισμα. Επιπλέον, μπορεί να δει την βαθμολογία του όταν αυτή γίνει διαθέσιμη.

Προδιαγραφές

Α/Α

Ομάδα Χρηστών

Προδιαγραφή

Επίπεδο αναγκαιότητας

Παρατηρήσεις

1.  

Εκπαιδευτικός

Δημιουργία νέου διαγωνίσματος

Υποχρεωτική

Ο εκπαιδευτικός επιλέγει για κάθε ερώτηση του διαγωνίσματος τον τύπο της. Έχει επίσης τη δυνατότητα να δώσει και την λύση. Σε περίπτωση που πρόκειται για ερώτηση κλειστού τύπου (π.χ., πολλαπλής επιλογής) θα λειτουργεί η αυτόματη διόρθωση.

2. 

Εκπαιδευτικός, Μαθητής

Αναζήτηση διαγωνίσματος

Υποχρεωτική

Εξασφαλίζει την εύρεση διαγωνίσματος με βάση λέξεις-κλειδιά που προσδιορίζουν την ημερομηνία που δόθηκε στους μαθητές, το σχετικό μάθημα, κτλ. Τα αποτελέσματα εμφανίζονται σε λίστα. Να σημειωθεί ότι, για το μαθητή, τα κριτήρια αναζήτησης είναι περιορισμένα, ανάλογα με τα δικαιώματα του.

3.

Εκπαιδευτικός, Μαθητής

Προβολή διαγωνίσματος

Υποχρεωτική

Ο εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα να δει ένα διαγώνισμα που δημιούργησε, ώστε στη συνέχεια να το επεξεργαστεί ή να δει τις απαντήσεις των μαθητών (λειτουργία 4). Ο μαθητής μπορεί να το δει για να το επιλύσει (λειτουργία 7).

4.

Εκπαιδευτικός

Προβολή λυμένων διαγωνισμάτων

Υποχρεωτική

Ο εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα να δει τις απαντήσεις των μαθητών σε διαγώνισμα που δημιούργησε και στη συνέχεια αν θέλει να προχωρήσει στη διόρθωση (λειτουργία 6)

5.

Εκπαιδευτικός

Εξαγωγή λίστας αποτελεσμάτων

Υποχρεωτική

Ο εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα για κάποιο επιλεγμένο διαγώνισμα να εξάγει λίστα με τις βαθμολογίες είτε συνολική για κάθε μαθητή, είτε και αναλυτικά για κάθε ερώτημα.

6.

Εκπαιδευτικός

Διόρθωση διαγωνίσματος

Υποχρεωτική

Ο εκπαιδευτικός μπορεί να διορθώσει ένα διαγώνισμα βαθμολογώντας τις ερωτήσεις που δεν έχουν διορθωθεί αυτόματα και αφήνοντας κάποιο σχόλιο στον μαθητή αν αυτό κριθεί απαραίτητο.

7. 

Μαθητής

Επίλυση διαγωνίσματος

Υποχρεωτική

Ο μαθητής μπορεί να απαντήσει σε ένα διαγώνισμα μέσα στα καθορισμένα χρονικά πλαίσια που έχει ορίσει ο εκπαιδευτικός.

8.  

Μαθητής

Προβολή αποτελεσμάτων διαγωνίσματος

Υποχρεωτική

Ο μαθητής μπορεί να δει τα αποτελέσματα, αμέσως μετά το διαγώνισμα για τις ασκήσεις που διορθώνονται αυτόματα ή μετά την διόρθωσή από τον εκπαιδευτικό.

9.  

Διαχειριστής

Δημιουργία χρηστών

Υποχρεωτική

Περιλαμβάνει τη δημιουργία χρηστών με δικαιώματα Εκπαιδευτικού και Μαθητή.

10.

Διαχειριστής

Επεξεργασία χρηστών

Υποχρεωτική

Αλλαγή των δικαιωμάτων των Εκπαιδευτικών αν αλλάξει τα μαθήματα που τους έχει ανατεθεί ή των Μαθητών όταν αλλάξουν τάξη.

11.

Εκπαιδευτικός, Μαθητής, Διαχειριστής

Σύνδεση στη διαδικτυακή εφαρμογή

Υποχρεωτική

Οι εγγεγραμμένοι χρήστες έχουν προμηθευτεί όνομα χρήστη και συνθηματικό από τον Διαχειριστή

Να σημειωθεί ότι για το σχεδιασμό των διαγωνισμάτων θα προτείνετε συγκεκριμένες λύσεις για τους τύπους ασκήσεων (5 διαφορετικούς τύπους άσκησης τουλάχιστον για κάθε μάθημα από τα 3 που αναφέρονται στην συνέχεια) που θα μπορούσαν να δοθούν για συγκεκριμένα μαθήματα της 3ης τάξης του Δημοτικού. Για τον σκοπό αυτό, θα πρέπει να μελετήσετε και να βασιστείτε στο υλικό για τα μαθήματα αυτά (κυρίως στο Τετράδιο Μαθητή) το οποίο είναι διαθέσιμο στις σελίδες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

Ειδικότερα, καλείστε να προτείνετε σχεδιαστικές λύσεις για 5 τουλάχιστον τύπους ασκήσεων για καθένα από τα ακόλουθα τρία μαθήματα.

1. Ιστορία

Δείγματα ασκήσεων θα βρείτε στο Τετράδιο Μαθητή

http://pi-schools.sch.gr/dimotiko/history_c/IST_C_DHM_BE.PDF

2. Μαθηματικά

Δείγματα ασκήσεων θα βρείτε στο Τετράδιο Μαθητή

http://pi-schools.sch.gr/dimotiko/math_c/erg/teyxos_a_1_38.pdf

http://pi-schools.sch.gr/dimotiko/math_c/erg/teyxos_b_1_34.pdf

http://pi-schools.sch.gr/dimotiko/math_c/erg/teyxos_c_1_46.pdf

http://pi-schools.sch.gr/dimotiko/math_c/erg/teyxos_d_1_38.pdf

3. Μελέτη Περιβάλλοντος

Δείγματα ασκήσεων θα βρείτε στο Τετράδιο Μαθητή

http://pi-schools.sch.gr/dimotiko/perib_c/c_erg_1_25.pdf

http://pi-schools.sch.gr/dimotiko/perib_c/c_erg_26_52.pdf

Παράδοση (τρόπος και χρόνος)

Η παράδοση της άσκησης θα γίνει όπως και στην πρώτη μέσω του eclass. Η προθεσμία είναι μέχρι την Παρασκευή, 11/01/2008. Μπορείτε να σχεδιάσετε τις οθόνες στο χέρι και να σαρώσετε (scan) και να εισάγετε τις εικόνες στο έντυπο. Υπολογίστε η εργασία να είναι γύρω στις 15-20 σελίδες (με δύο οθόνες ανά σελίδα) και τρεις μεθόδους QOC και διαγράμματα μετάβασης κατάστασης στις περιπτώσεις που για την εκτέλεση μιας λειτουργίας υπάρχουν περισσότερες από τρεις οθόνες. Θα πρέπει να υπάρχει μια πρώτη σελίδα με τα ονόματα σας καθώς και πίνακας περιεχομένων ανά λειτουργία.